Gratis telefoonnummer:
0800-4880488

Op welke manieren kan ik de huurauto betalen?

U kunt uitsluitend betalen per creditcard. U dient deze kaart ook bij u te hebben wanneer u de auto ophaalt, dit in verband met de borg die ter plekke voldaan dient te worden. Dit kan niet contant, en u kunt geen creditcard van een andere persoon gebruiken.

Binnen welke termijn wordt mijn boeking bevestigd?

De meeste boekingen worden binnen 48 uur bevestigd. Indien u uw bevestiging niet heeft ontvangen kunt u contact met ons opnemen, maar controleer eerst of uw spamfilter de bevestigings e-mail niet als ongewenste e-mail heeft bestempeld, dit schijnt vaak voor te komen.

Zijn er wijziging- of annuleringskosten van toepassing?

Annuleren of wijzigen van de reservering is tot 48 uur voor aanvang van de huurperiode kosteloos. U krijg het volle bedrag teruggestort. Bij annuleringen korter dan 48 uur voor vertrek of na aanvang van de huurperiode is geen restitutie mogelijk. In het geval van een officiële "Force majeur" (overmacht) zal er slechts 30 euro administratiekosten in rekening worden gebracht.Bij wijzigingen is het op dat moment geldende tarief van toepassing.

Wat heb ik nodig als ik mijn huurauto ophaal?

U dient altijd uw reserveringsvoucher te overhandigen. Deze vouchers bevatten specifieke informatie betreffende de gereserveerde huurauto, het tarief en andere gegevens. Indien u telefonisch of online reserveert, wordt het voucher, direct nadat wij uw betaling hebben ontvangen, naar u gefaxt of per e-mail verzonden. Ten tijde van het ophalen van de huurauto wordt er ter plaatse een huurovereenkomst opgesteld.

Naast de voucher dient u uw paspoort, rijbewijs en creditcard (op naam van de bestuurder) bij u te hebben. Indien uw rijbewijs onleesbaar is (bijvoorbeeld in de Chinese taal) dan dient u in dat geval ook een vertaling hiervan bij u te dragen. Enkel uw origineel paspoort en rijbewijs zijn geldig, dus geen kopieën.

Welke verzekeringen zijn er van toepassing op mijn huurauto?

Alle tarieven zijn inclusief W.A. verzekering en brandverzekering. Ook de All-Risk verzekering (CDW) en de Diefstalverzekering (TP) zijn inbegrepen in onze tarieven.

De All-Risk verzekering (CDW) en Diefstalverzekering (TP) vrijwaren de klant van de financiële verantwoordelijkheid betreffende het voertuig, in geval van schade of diefstal. In de meeste gevallen blijft de klant verantwoordelijk voor een Blijvend Eigen Risico. De meeste autoverhuurmaatschappijen bieden ter plaatse een verzekering aan, teneinde dit Blijvend Eigen Risico, facultatief en voor eigen rekening, te reduceren.

Wij bieden echter in bepaalde landen specifieke produkten aan waarbij, in geval van schade of diefstal, het door de lokale verhuurder ingehouden Blijvend Eigen Risico achteraf gerestitueerd wordt. Voorwaarde hiervoor is dat het politierapport EN het schaderapport achteraf aan ons worden voorgelegd.

De All-Risk verzekering (CDW) dekt nooit de schade aan banden, ruiten, spiegels, onderzijde en dak, interieur en sleutel van de huurauto.

De Diefstalverzekering (TP) geldt niet voor uw eigendommen, achtergelaten in de huurauto. Uw reisverzekering kan deze vorm van diefstal vergoeden. Laat nooit uw eigendommen in het zicht achter, maar neem ze mee of stop ze in de kofferbak, anders dekt ook uw reisverzekering eventueel geleden schade niet.

Wettelijke Aansprakelijkheid (WA)
Deze verzekering dekt materiële of lichamelijke schade, die aan derden wordt toegebracht (alle personen, met uitzondering van diegenen die zich in de huurauto bevinden c.q. geen bestuurder of passagiers). De dekking varieert per land c.q. per staat (USA). Binnen de EU en vele andere landen is deze dekking ruim toereikend. In landen waar de dekking ontoereikend kan zijn, biedt de verhuurder ter plaatse vaak een additionele verzekering hiervoor aan, met een verhoogde dekking (bv. EP=Extended Protection, ALI=Additional Liability Insurance, LIS=Liability Insurance Supplement)

Andere Verzekeringen

Personal Accident Insurance (PAI) en Personal Effects Coverage PEC
De inzittendenverzekering en bagageverzekering kunnen ter plaatse (optioneel en voor eigen rekening) of reeds in Nederland, door middel van een reisverzekering, worden afgesloten.

Credit cards: Verzekeringen en Dekkingen
Gezien het feit dat de verzekeringen en dekkingen per creditcardmaatschappij variabel zijn, verzoeken wij u zich in verbinding te stellen met de betreffende maatschappij. Hier kunt u tevens informeren of de dekking alleen dan geldt, indien de transactie danwel de borg met de specifieke credit card is voldaan.

Mag ik de huurauto meenemen naar een ander land?

In veel gevallen wel, maar in een aantal gevallen niet. U kunt via de site een prijsopgaaf of een reservering maken, onze reserveringsafdeling zal dan contact met u opnemen omtrent de mogelijkheden.

Kan ik voor iemand anders een reservering maken?

Het is mogelijk om via onze website een huurauto voor iemand anders te reserveren, en te betalen met uw creditcard. De persoon die de huurauto echter ophaalt, moet wel in het bezit zijn van een creditcard om de borg mee te voldoen, anders krijgt hij of zij de huurauto niet mee.

Kan ik er een GPS navigatie systeem bij huren?

Het bijhuren van een GPS navigatiesysteem is in sommige gevallen mogelijk. U dient dit bij uw aanvraag te vermelden, onze reserveringsafdeling zal hierover contact met u opnemen. Er kunnen additionele kosten van toepassing zijn die ter plekke betaald moeten worden. Mocht een en ander niet beschikbaar of naar wens zijn, dan kunt u te allen tijde uw reservering of prijsopgaaf annuleren.

Zijn er nog additionele kosten van toepassing?

In principe zijn al onze tarieven inclusief. Mochten er toch nog additionele kosten van toepassing zijn, dan zal onze reserveringsafdeling u hierover van te voren inlichten. Mocht u dan niet akkoord gaan, dan kunt u gratis en te allen tijde (minimaal 48 uur van tevoren) uw reservering of prijsopgaaf annuleren.

Mag ik met mijn buitenlands rijbewijs gebruik maken van uw services?

Indien uw rijbewijs voor de leverancier onleesbaar is (bijvoorbeeld in het Chinees), dient u een internationaal rijbewijs naast uw rijbewijs mee te brengen. Dit internationaal rijbewijs is een vertaling van uw gewone rijbewijs.

Wat zijn de kosten voor een extra bestuurder?

De tarieven voor een extra bestuurder verschillen per locatie. In sommige gevallen is dit gratis, in andere gevallen bedragen de kosten een paar euro per dag. Geef in uw reservering of prijsopgaaf aan dat u een extra bestuurder wenst en onze reserveringsafdeling zal u informeren over eventueel bijkomende kosten.

Kan ik er zeker van zijn dat ik het geselecteerde autotype ook daadwerkelijk krijg?

Indien het door u geselecteerde autotype niet beschikbaar is, verzorgen wij altijd een gelijkwaardig model. Wij garanderen dus de categorie, maar niet het merk en/of model.

Wat zijn de kosten van een zgn. 'one-way' fee?

De kosten voor een 'one-way fee' lopen uiteen per locatie . Indien u een prijsopgaaf doet of een reservering maakt, zal onze reserveringsafdeling u van tevoren inlichten over deze kosten. Mocht u het dan niet eens zijn met de totale kosten, dan kunt u gratis en te allen tijde de reservering of prijsopgaaf annuleren.

Kan de huurauto ook ergens anders afgeleverd worden, bijvoorbeeld bij mijn hotel?

In sommige gevallen is het mogelijk om (soms tegen een meerprijs) uw huurauto op een door u gekozen locatie af te leveren. Neem hiervoor contact met ons op omtrent de mogelijkheden.

Hoe zit het met winterbanden, ski-racks en sneeuwkettingen?

Winterbanden, ski-racks en sneeuwkettingen zijn altijd op aanvraag, en zijn niet bij het tarief inbegrepen. U dient eventuele additionele kosten bij het ophalen van de huurauto te voldoen. In sommige gevallen is het afnemen van winterbanden en/of sneeuwkettingen verplicht.

Hoe betaal ik eventuele extra's?

De kosten van extra's op aanvraag die niet bij de prijs inbegrepen zijn, dient u altijd lokaal te voldoen. Deze kosten kunnen niet in de voucher opgenomen worden.